Blog Montyho

aneb co kutím

Jak jsem prosil Telefónicu O2

1. června 2009

strom1Aneb jak nelze pokácet strom, přes který vedou dráty telekomunikačního dinosaura, Telefónicy O2 (tedy bývalého Českého Telecomu)

Již několik let přemýšlíme, že bude na naší chalupě nutno pokácet stoletý ořech, který je bohužel již nějakou dobu nemocný. Hlavní kmen a větve jsou uprostřed shnilé a při větším větru hrozí pád stromu (již při loňském větříku popadalo několik menších větví a dvě doposud na drátech visí).

Až sem to vypadá jednoduše, každý si pomyslí, že to nebude problém. Prostě zajdu na prodejnu Telefónicy O2, nahlásím, že je problém s dráty vedoucími přes strom a že si přijedou větve ořezat a zajistit, aby nebyl jejich majetek při vichřici poškozen (takto to běžně dělá ČEZ) a poté strom pokácíme.
Ale bohužel jsem se hluboce mýlil, při návštěvě prodejny v Husově ulici v Kutné Hoře začala anabáze, která zatím bohužel neskončila.

Ač je prodejna plná reklam na O2 od vchodu až snad na WC, vše září krásnou modrou barvou, tak se po cca 20ti minutách (musel jsem s dotazem počkat, protože prodavačka vysvětlovala zákazníkovi výhody 8 Mb/s ADSL) dozvídám, že paní prodavačka má prodejnu pouze v nájmu a s „Telecomem“ nemá jinak nic společného. Docela zajímavé zjištění. Nadiktovala mi pouze obecné číslo na poruchy, ať to zkusím tam.

strom2Jdu k autu a prvně vytáčím číslo na „hotline“ O2, čekám cca 5 minut , a prvně vysvětluji, jak se to má se stromem a jejich dráty. To nějaký čas trvá a narážíme na problém. Pořád po mě chtěli číslo pevné linky, která je v tom domě, u kterého je strom. Asi 5x jsem zopakoval, že dům, u kterého je strom, pevnou linku nemá a nikdy mít nebude a že dráty vedou k jinému účastníkovi. Také říkám, že strom je tam 100 let a tedy dráty natáhli přes stávající strom, tak ať si přijedou strom ořezat, aby nedošlo k poškození jejich majetku.
Bylo mi řečeno, že toto zařídit nemůže, ale že mám požádat na „Oddělení CC“ (Telefónica O2, Oddělení CC, Administrace požadavků, Jana Bartáka 11/27/33, 612 00 Brno).  Tak jsem pánovi slušně poděkoval, že si tam zavolám, ať mi dá tel. číslo.
Pozor, teď přišla první perla. Bylo mi sděleno, že mi nemůže dát tel. číslo, protože ho tam nemají. Zeptal jsem se, zda jsem dobře slyšel. Byl jsem ubezpečen, že ano. To již bohužel moje nervová soustava neunesla a zeptal jsem se „zvýšeným hlasem“, jak je možné, že telekomunikační společnost nemá na své pobočce nemají telefon ani mobil. Pán, evidentně školený, mi klidným hlasem řekl, že tam opravdu telefon nemají. To už jsem byl vytočen doběla a zařval na něj, ať ze mě nedělá debila, že tomu nevěřím (pro zápis zmírněno). Po této „inzultaci“ povolil a řekl, že tam telefon mají, ale že ho nesmí říci. Po tomto jsem „pěkně poděkoval“ a zavěsil.

Na několik dní jsem tento problém odložil, abych vychladl a až poté jsem infolinku jsem zkusil znovu, schválně si v této části tipněte, s jakým výsledkem.

strom3Druhý telefonát byla soutěž o to, kdo vydrží déle, zda moje nervy, baterie v mobilu nebo trpělivost operátorů mě někam přepojovat.
Z počátku to vypadalo nadějně, první spojení cca po 3 minutách, slečně na infolince vysvětluji můj problém (celé vyprávění o stromu, jejich drátech, toho, že tam nemáme pevnou linku atd., trvá vždy přes kolem 1-2 minut, protože operátor má vždy nějaký ten upřesňující dotaz). Po vysvětlení problémů nastává „nečekaný okamžik“, musí mě přepojit. První hra o to, kdo to déle vydrží začíná, vyhrál jsem já. Vydržel jsem 15 minut. S další slečnou následoval absolutně stejný scénář. To se opakovalo ještě jednou, než jsem byl přepojen na správného člověka.

Vydržel jsem, čítač na mobilu ukazoval 1 hodinu a 2 minuty, když jsem byl spojen. Ti, kdož znají technologii GMS vědí, že operátoři po cca 1 hodině a 5 minutách hovor ukončí, je to jakási bezpečnostní pojistka. Protože jsem to čekal, v rychlosti jsem přednesl problém (strom, dráty, nemám pevnou) a nadiktoval operátorovi mé mobilní číslo a ať mi zavolá, že mě to za chvíli uřízne. Jen jsem to dopověděl, tak se stalo.

Přiznám se, že jsem se v této fázi již připravoval na nové hodinové kolečko, ale Telefónica mě prvně a naposled překvapila. Operátor zavolal zpět…

Protože první vysvětlení problému bylo v rychlosti, tak jsem musel vše odvyprávět znovu. Tento operátor našetěstí věděl, o co by mohlo jít, ale zasekli jsme se opět na problému, že nemáme na chalupě pevnou linku. Snažil jsem se mu vysvětlit, že je mi tam pevná nanic, že máme mobily. Ale představte si, že bez čísla nějaké pevné linky nemůžou zadat požadavek na výjezd technické čety.
strom4Takže jsem během povídání s operátorem, již se skřípěním zubů, hledal na Internetu číslo na souseda, ke kterému ony dráty vedou. Nadiktoval jsem číslo, pán si ho zapsal, ale v tu chvíli přišla další sprcha.
„Výjezd budeme muset naúčtovat, buď Vám, nebo zákazníkovi, ke kterému dráty vedou“, byla slova operátora. V tu chvíli se to ve mě začalo vařit. Již nepříjemným hlasem jsem se operátorovi snažil vysvětlit, že se tu pokouším chránit jejich majetek, že když strom spadne, že tam stejně budou muset dojet a poškození bude větší, protože strom pravděpodobně spadne i na sloup, který si pod stromem postavili.
Bohužel mě uzemnil. Porucha je něco jiného, pokud se toto stane, tak to opravíme na naše náklady. Na to už jsem neměl co říci, vyběhla ze mě jen horká pára.
Ještě jsme se cca 5 minut dohadovali o tom, že by ořezání měli platit oni. On slíbil, že se pokusí tento problém vyřešit a že se mi ozve. Jak si jistě správně domyslíte, již nezavolal…..

Jaký je momentální stav?
Nejdříve jsem samozřejmě informoval souseda, aby v žádném případě Telefónice nic neplatil.
Potom jsme ze stromu ořezali co šlo, aby nebyl poškozen náš majetek. Ze stromu zbylo pouze nevzhledné „něco“.
Také jsme nahlásili na obecní úřad, jak se Telefónica staví k tomuto problému a že v případě nějakého průšvihu nebylo zanedbání na naší straně.

Minulý týden se po Chroustkově pohyboval technik od Telefónicy a někoho hledal, tak jsem mu pomohl a zároveň hned popsal svůj problém a že se již cca 2 měsíce nic neděje. Uznal, že to mají řešit oni, vše si nafotil a slíbil, že se pokusí něco udělat. Zatím se samozřejmě nic nestalo, ani nezavolal ….

Ještě nějaký čas počkám a zkusím písemný styk s „Oddělením CC“, ale již ani nedoufám…

qrCode

Komentáře

4 Comments

RSS
  • VlaDog says on: 1.6.2009 na 10:53

     

    Telefónica O2 postupovala naprosto v souladu s právem. Strom není její majetek ve chvíli kdy dojde k pádu stromu poškodí jejich majetek i dalších vlastníků a pak se bude řešit kdo škodu zaplatí! Je jasné kdo by byl ten kdo bude platit! Z toho co je ve spotu napsané ovšem vyplývá jiný nešvar který nejsme ochotni tolerovat u všech možných e-shopů a firemních webů a tou je zamlžování kontaktů! SOS nás denně upozorňuje na podobné „podvodné“ stránky s doporučením se takovým to subjektům vyhnout z dálky! Co však nedokážu pochopit je že naprosto chaotický web Telefónici O2 pro většinu jejích uživatelů není dostatečnou ukázkou z jakým partnerem mají co do činění!

    • monty says on: 1.6.2009 na 11:52

       

      Ano ano,
      ale zajímalo by mne, který inženýr od nich vymyslel, postavit stožár pod stromem a natáhnout to přes větve.
      Přitom stačilo u výstavby přemýšlet a dát sloup o cca 2-3 metry vedle. Místo tam na to je.

      ČEZ také stromy nevlastní a každý rok přijede do vesnice a prořeže to, co by jim mohlo dráty poškodit.
      Ale že se rozčiluju, strom stojí na obecním pozemku, my jsme si svůj majetek ochránili, pro ochranu jejich jsem udělal, co šlo, takže když spadne, tak spadne. Horší bude, pokud pod stromem zrovna někdo nebo něco bude stát.

  • gigous says on: 10.12.2009 na 11:26

     

    vůbec jsem nepochopil proč se jim vnucuješ. myslím, že se k tobě chovali ještě dobře. přesně takovéhle lidi nemají rádi a já také ne.

  • monty says on: 10.12.2009 na 16:42

     

    Gigouši jsi pěkný trouba. Vůbec jsi totiž nepochopil proč. Vnucuju se jim proto, protože ten strom je nebezpečnej a hrozí jeho zřícení. Bohužel nejde pokácet, protože si přes něj natáhli dráty.
    Bohužel bez jejich spolupráce s tím nic dělat nejde. Až to na někoho spadne, tak se budou divit.

Váš email nebude zveřejněn. Povinná pole jsou označena *

*

Ověření *

Blog Montyho

aneb co kutím